Voorwaarden

  1. Om in aanmerking te komen voor een pakket dient uw inkomen op of onder het bestaansminimum te liggen. Of u in aanmerking komt voor een pakket kunt u zien op de website van Voedselbanken Nederland, onder het kopje ‘Zoek je hulp?’. Wij hanteren dezelfde normering als Voedselbanken Nederland.
  2. Als u klant bent bij Voedselbank Amersfoort/Leusden kunt u zich via onze website aanmelden, u hoeft niet op een intakegesprek te komen. U kunt dan een verwijsbrief krijgen. Dit geldt ook als u een voedselpakket krijgt van de Immanuel-gemeente te Amersfoort. Als u geen klant bent bij eerdergenoemde organisaties dan moet u een afspraak maken voor een intakegesprek.
  3. Iedere 3 maanden dient u een nieuwe verwijsbrief in te leveren. Geen recente verwijsbrief betekent geen pakket die maand.
  4. U dient wijzigingen in uw situatie direct aan ons door te geven. Denk hierbij aan verandering van gezinssamenstelling, verandering van inkomen, contactgegevens, verhuizing, overlijden huisdier etc. Wijzigingen kunnen gevolgen hebben voor uw recht op een pakket.
  5. Wij geven per huishouden een pakket voor maximaal 3 huisdieren. Bij aanschaf van nieuwe huisdieren vervalt het recht op een pakket. Dit geldt ook voor het fokken (ongelukjes vallen hier ook onder) van een nestje pups, kittens, of konijnen en het krijgen van een dier. Bij overtreding van deze regel krijgt u 12 maanden geen pakket. Daarna kunt u zich opnieuw aanmelden.
  6. Uw dier(en) moet(en) minimaal 1 jaar in uw bezit zijn voordat u een beroep op onze hulp kunt doen. Wij verstrekken geen voer voor pups en kittens. Wij staan er niet achter dat mensen met financiële problemen huisdieren aanschaffen, dus u moet bij aanmelding kunnen aantonen dat uw dier minimaal een jaar in uw bezit is.
  7. U dient uw pakket zelf op te halen bij ons uitgiftepunt op de Liendertseweg. U dient zelf een tas mee te nemen en zakjes/bakjes waar we het voer in kunnen scheppen. U krijgt 1 pakket per maand, welke u iedere 1e vrijdagmiddag van de maand, tussen 12.00 uur en 16.00 uur op kunt halen.
  8. Wij verwachten dat u het meldt als u niet kunt komen. In overleg is het mogelijk om uw pakket (eenmalig) door iemand anders op te laten halen. Als u 2 keer uw pakket niet op komt halen, zonder berichtgeving, dan wordt de verstrekking van pakketten per direct gestopt. U dient dan zelf zorg te dragen voor een nieuwe inschrijving. Dit kan echter pas na 6 maanden en alleen met opgaaf van een goede reden.
  9. Wij zijn afhankelijk van donateurs en sponsoren. Het pakket bevat niet voldoende voer om uw huisdier een maand volledig van te laten eten, maar het is een steuntje in de rug.
  10. Het is niet toegestaan om door ons verstrekte dierenvoeding of toebehoren door te verkopen of op andere manieren aan anderen aan te bieden. Indien wij dit toch constateren dan vervalt uw recht op een pakket.
  11. Stichting Dierenvoedselbank Amersfoort e.o. is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door de door ons geleverde producten.
  12. Indien u een voedselpakket voor uw huisdier(en) ontvangt van een andere organisatie, dan heeft u bij ons geen recht op een pakket.
  13. Houd u aan de huisregels van het pand waar wij werken. Let ook goed op waar u wel en niet mag parkeren.
  14. Wij zijn er om u te helpen en hanteren voor al onze cliënten dezelfde regels. Hierover discussiëren met onze medewerkers is niet nodig. Als u tegen problemen aanloopt kunt u contact opnemen met een van onze bestuursleden. Zij zullen u graag te woord staan.
  15. Bij grensoverschrijdend gedrag en agressie, zowel verbaal als fysiek zal u de toegang tot het pand worden geweigerd en wordt de politie ingeschakeld. U krijgt dan geen pakket meer zolang onze stichting bestaat. Wij melden dit ook bij uw voedselbank, hulpverlening, onze collega-dierenvoedselbanken en overkoepelende organisaties.
  16. Stichting Dierenvoedselbank Amersfoort e.o. behoudt zich het recht om zonder opgaaf van reden de levering van pakketten stil te leggen.